CV, George SampatakakisΒιογραφικό του Γιώργου Σαμπατακάκη

George Sampatakakis (M.Phil., Cambridge; Ph.D., London) is Lecturer in Theatre Studies at the Department of Theatre Studies, University of Patras. His areas of interest include Performance Studies, the Anthropology of Theatre, the Theatre of Asia, Theatre History and Theory. He has published articles in many international journals and volumes, as well as four books in Greece. Selection of publications:

  • “Gestus or Gesture? Greek Theatre Performance and Beyond”, J. Nelis (ed.), Receptions of Antiquity, Academia Press, Ghent 2011, 103-115.
  • “Codex Prometheus”, Frank M. Raddatz (ed.), Promethiade, Klartext, Essen 2011, 116-118.
  • “The Metaphysics of Absence in Greek and Chinese Theatre: An Introductory Comment”, στον τόμο Liu Xiaocun (ed.), The Theatre and Method of Theodoros Terzopoulos, China Theatre Press, Beijing 2011, 133-142 (in Chinese).
  • “Heiner Müllers Mauser: Den Menschen im Zahnrad der Revolution”,TheaterderZeit, 06/2009, 55-56.
  • Γεωμετρώντας το Χάος: Μορφή και Μεταφυσική στο Θέατρο του Θεόδωρου Τερζόπουλου, Εκδόσεις Μεταίχμιο, Αθήνα 2008.
  • “Dionysus Restitutus: Terzopoulos’ Bakchen“, Frank M. Raddatz, (Hsg.), Reise mit Dionysos: Das Theater des Theodoros Terzopoulos, Theater der Zeit, Berlin 2006, 90-102.

Ο Γιώργος Σαμπατακάκης είναι αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστήμιου Αθηνών, ειδικεύτηκε στην αρχαιοελληνική τραγωδία στο Πανεπιστήμιο του Cambridge (M.Phil.) με υποτροφία του ιδίου Πανεπιστημίου, και απέκτησε διδακτορικό δίπλωμα στις Θεατρικές Σπουδές από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση. Ασχολείται με την Ιστορία και τη Θεωρία του Θεάτρου, τη Θεωρία της Σκηνοθεσίας και της Κριτικής, και προσφάτως έστρεψε το ενδιαφέρον του στην Gayκαι QueerΘεωρία. Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει διατελέσει μέλος των κρατικών επιτροπών επιχορηγήσεων Θεάτρου. Πρόσφατεςμελέτες (επιλογή):

–          “Dionysus Restitutus: Terzopoulos’ Bakchen“, στο: Frank M. Raddatz (Hsg.), Reise mit Dionysos: Das Theater des Theodoros Terzopoulos, Theater der Zeit, Berlin 2006, σ. 90-102.

–          Ευριπίδη Κρήτες. Εισαγωγή – Μετάφραση – Ερμηνευτικό Παράρτημα, Σμίλη, Αθήνα 2007.

–          Γεωμετρώντας το χάος. Μορφή και μεταφυσική στο θέατρο του Θεόδωρου Τερζόπουλου, Μεταίχμιο, Αθήνα 2008.

–           «Μίμησις – Ήθος – Διάνοια: Οι εθνοκεντρικές παράμετροι της νεοελληνικής κριτικής», Επιστημονική Επιθεώρηση Τεχνών του Θεάματος, τχ. 1 (2009), σ. 185-223.

–          “Heiner Müllers Mauser: Den Menschen im Zahnrad der Revolution”, Theater der Zeit, 06/2009, 55-56.

–           «Ολοσχερώς πάσχειν. Το μεταδραματικό θέατρο του Γιάννη Κοντραφούρη», στο: Γιάννης Κοντραφούρης, Ιοκάστη και άλλα κείμενα για το θέατρο, Άγρα, Αθήνα 2010, σ. 13-73.

–           “The Metaphysics of Absence in Greek and Chinese Theatre: An Introductory Comment”, στοντόμο Liu Xiaocun (ed.), The Theatre and Method of Theodoros Terzopoulos, China Theatre Press, Beijing 2011, 133-142 (στακινεζικά).

–          “Codex Prometheus”, στοντόμο: Frank M. Raddatz (ed.), Promethiade, Klartext, Essen 2011, 116-118.

–         “Gestus or Gesture? Greek Theatre Performance and Beyond”, στοντόμο J. Nelis (ed.), Receptions of Antiquity, Academia Press, Ghent 2011, 103-115.

–           “Η κρίση της αναπαράστασης: Αντιρρεαλιστικές τάσεις στο νεοελληνικό θέατρο του 20ου αιώνα”, στο: Γρηγόρης Ιωαννίδης (επιμ.), Ο ηθοποιός και η τέχνη της υποκριτικής. ΘεωρίακαιΠράξη, ΙστορίακαιΠαρόν, Ergo, Αθήνα 2011, 367-385.

–           “Η καταγωγή του θεάτρου από τα δρώμενα; Εικασίες και παραστασιακά τεκμήρια”, Πρακτικά 1ης και 2ης Διεθνούς Συνάντησης Αρχαίου Δράματος, Εκδόσεις Καταγράμμα, Κιάτο 2011, 129-147.

–           “Mourning over Heritage, Weeping over Performance. The Melancholy of the Critic”, in Adam Czirak, Vassilis Noulas, Natascha Siouzouli (eds.): ΜελαγχολίακαιΠολιτική/ Melancholy and Politics, Institute for Live Arts Research |Π|, Athens 2013, 35-41.

–           “Η τραγωδία ως ανάπτυγμα του κακού. Η Μήδεια του Miyagi Satoshi και η ιαπωνική παράδοση”, Πρακτικά Δ’ Πανελληνίου Θεατρολογικού Συνεδρίου: «Το Αρχαίο Θέατρο και η πρόσληψή του», Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ρέθυμνο 2014, 487-507 (υπό έκδοση).

–          “Έξω οι Ούνοι…: Πολιτισμικές δυσανεξίες και ιδιοκτησιακές ιδεολογίες στα ελληνικά φεστιβάλ”, Πρακτικά Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου «Ρήξεις και Συνέχειες στο Μεταπολεμικό Θέατρο», Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Θεσσαλονίκη (υπό έκδοση).

 

LINKS

https://upatras.academia.edu/GEORGSAMPATAKAKIS

http://scholar.google.gr/scholar?q=sampatakakis+georgios&btnG=&hl=en&as_sdt=0%2C5

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=298941

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=35363

http://www.lifo.gr/team/hipsteria/27839